aktualizováno: 21.08.2017 10:31:15 

KLUB RUČNÍHO PLETENÍ

začátečníci
Ještě nemáte heslo pro vstup do všech klubových sekcí ?? zaregistrujte se zde  Pro odběr novinek a nápadů na pletení zdarma se, prosím, přihlašte zde

Rady, tipy, vychytávky

  • nerovnoměrná oka v pletenině: Když pletu např. patent 3 oka hladce, 3 obrace, na lícové straně mívám to třetí hladké oko takové rozšklebené...
    • Jana: já pletu to poslední hladké oko anglicky hladce (za zadní nit) a je po problému
    • Živa: Když pletu patent jedno hlace, jedno obrace, pak jen hladce, když pletu 2 hladce, 2 obrace, pak obě místo hladce pletu anglicky, pěkně drží. Když 3 hladce, 3 obrace, pak obě venkovní pletu anglicky a prostřední hladce. Vyzkoušejte na vzorku, snad se Vám ten způsob bude také líbit. Možná, že Vám by stačilo uplést anglicky jen to poslední ze třech.
  • šála pletená ze zbytků příze:
    • šálu bych ze zbytků nepletla, raději z nové příze a ze zbytků třeba ponožky nebo něco jiného.
    • janapka: Taky jsem to řešila už dříve a na YouTube jsem náhodou přišla na jednoduchou odpověď. Necháte si delší konec příze, navléknete do jehly a neznatelně zapošijete. V tomto případě to bude asi zdlouhavější, ale bude to dobře vypadat, nebude se to třepit a využijete efektně zbytky.
    • ivetta: kdyz pletu ze zbytku necham si delsi prizi,  k tomu pridam tu druhou tak abych zapletla obe prize zaroven alespon 10 ok takhle to delam i misto navazovani. V konecnem dusledku je to k nepoznani a ztrati se to v upletu. Pripadne konce se muzou odstrihnout, nepare se to a jsem bez koncu a uzliku:-) pletu uz 40 let mam to vyzkousene.