aktualizováno: 29.06.2017 01:46:24 

KLUB RUČNÍHO PLETENÍ

Ještě nemáte heslo pro vstup do všech klubových sekcí ?? zaregistrujte se zde  Pro odběr novinek a nápadů na pletení zdarma se, prosím, přihlašte zde

NÁVOD PRO VÁNOČNÍ TÝDEN

Návod na upletení zvonečku

Vánoční ozdoba - červený zvoneček je pletený ze zbytku příze TANGO na jehlicích č. 4,5.
Jeho menší barevný bráška je ze zbytku příze BURCUM CIZGI na jehlicích č. 3,5

***

A kterou přízi vybrat? Jednoduše využijeme různě barevných zbytků.
Podle toho, jaká barva se nejlépe bude hodit k naší vánoční náladě.

MĚJTE PŘÍJEMNÉ VÁNOČNÍ SVÁTKY 

Velikost: výška zvonečku: červený (TANGO) - 8 cm, barevný (BURCUM CIZGI) - 7 cm. Zvoneček můžeme vytvořit menší nebo větší použitím silnější nebo slabší příze.

Potřeby:

  • zbytky pletací příze
  • Jehlice menší velikosti než je doporučená (Aby zvonek správně držel tvar, je lepší použít jehlice vždy o jedno číslo menší, než je pro danou přízi běžné.) Návod je připraven pro pletení na rovných jehlicích (stačí i krátké ponožkové).
    Můžeme samozřejmě také použít sadu krátkých jehlic a plést v kruhových řadách.

Použité vzory a zkratky:

  • vroubkovaný žerzej = všechny řady pleteme hladce
  • 1 hl = 1 oko uplést hladce
  • 1 rozpl na 2 = 1 oko rozpleteme na 2 oka
  • 1 nah = 1 nabrat za příčnou nit
  • kr.o. = krajové oko
Postup práce:

Nahodíme 8 ok
(tj. 6 +2 kr.o.)
a pleteme dál nad 6 oky takdo:

1. řada hl
2. řada: *1 rozpl na 2* opakujeme 6x (na celkových 12 ok)
3. řada: hladce
4. řada: *1 rozpl na 2* opakujeme 12x( na celkových 24 ok)
následujících 14 až 16 řad pleteme vroubkovaným žerzejem (tj. všechny řady hladce - počet řad pleteme podle toho, jak chceme zvonek vysoký)

Pro okraj zvonečku v následující lícové řadě přidáváme - upleteme:
*1 rozpl na 2, 1hl* opakujeme po celou řadu.
Pak ještě upleteme další 3 řady hladce a všechna oka uzavřeme.
Zbývajícím koncem příze a velkou jehlou na sešívání pleteniny neviditelně sešijeme šev. Zapošijeme všechny konečka do rubu.
Do vnitřku zvonečku můžeme navázat korálek nebo knoflík.
Na vrchol zvonku připevnímu kousek příze na zavěšení.

Prosím, pamatujte, že ručně pletené výrobky nedáváme do pračky, ale pereme je ručně ve vlažné vodě s přidáním jemného pracího prostředku. Namísto máchání rukama důkladně promneme a propláchneme v čisté vodě. Do poslední dávky vody přidáme i trochu avivážního příparavku. Nevěšíme, sušíme rozložené na ploše - např. na ručníku.

Upozornění: Milé pletalky, omlouvám se těm z Vás, které tu očekávají stále nové moderní návody. Často se tu objeví i model, který už dobře znáte a možná jste ho již pletla před 20 nebo 40 lety. Ale ne všechny dnešní pletalky znají návody publikované v minulém století, navíc některé pletalky už své staré časopisy a sešitky nemají. Na klubové stránky však přidávám návody jak nové (některé moje vlastní, jiné převedené do češtiny ze zahraničních webů), tak i osvědčené a dříve narozeným dobře známé. Vždyť většině z nás slouží návod jen jako základní rámec, ze kterého vytvoříme náš vlastní originální výrobek (ať už jen změnou vzoru, kombinací barev nebo se odvážíme ještě k větším úpravám). Chápu, že se nemohu zavděčit všem. Proto prosím, berte návody publikované na klubových stránkách jako inspiraci, výzvu a základní pomoc k Vašim vlastním originálním výrobkům. 

Návody zde umístěné jsou pouze pro Vaši osobní potřebu. Není dovoleno je kopírovat nebo jinde zveřejňovat. Děkuji. 

V minulých týdnech zde byly zveřejněny tyto návody:

Pro zvětšení klikněte na obrázek, pro vstup na stránku s návodem klikněte na číslo návodu (vyžaduje vstupní heslo)

Návod č. 206

Návod č. 203

Návod č. 81

Návod č. 201

Návod č. 198

V sekci NÁVODY KLUB je již více než 200 návodů na pletené výrobky pro děti i dospělé.

Vstupní heslo ke všem návodům získáte

po placené registraci do Klubu ručního pletení.