aktualizováno: 15.12.2017 12:30:20 

KLUB RUČNÍHO PLETENÍ

Matrix 2001 - Internetové stránky spisovatele, publicisty a badatele Jaroslava Chvátala

Černošedá sukně Patchwork

Velikost: 42

Potřeby: 250 g černé a 250 g šedé středně silné pletaací příze, jehlice č. 3, zip, 1 knoflík, háček.

Vzor: lícový žerzej = líc hladce, rub obrace

Postup práce:

Sukně je sestavena z různě velkých a různě řešených obdélníků, jejichž velikost vyznačíme na vyzkoušeném střihu. Řídíme se jím během celé práce. Náš model byl zhotoven ze 45 nestejně vysokých obdélníků. Každý z nich začínáme na 30 ok a pleteme bez krajových ok žerzejem do střihem určené výšky. Střídáme přitom v libovolných pruzích, řádkách a linkách černou přízi se šedou tak, aby na sebe obě barvy nenavazovaly. Ujímání bokových dílů určuje rovněž střih. Pásek začínáme na 16 ok a pleteme jej rovněž z černé a šedé příze do potřebné délky.

Dokončení:

Jednotlivé obdélníky sháčkujeme po lícové straně střídavě černou a šedou přízí. Lem sukně, případně též některé švy ozdobíme pikotkami. Z rubové strany přišijeme k sukni pletený pásek, který přeložíme a provlékneme jím širší gumu. Do levého švu můžeme všít zip a pásek vybavit knoflíkovou dírkou a knoflíkem. Nakonec sukni propaříme.

podle návrhu J. Enochové (Praktická žena 1980/3)

detaily:

Návody na ruční pletení, pleteme svetříky i čepičky pro děti i pro dospělé velikosti, pletené vzory a návody na pletení. Pletená čepice a k ní patří i pletený nákrčník nebo šála. Patří nezbytně k doplňkům našeho oblečení. Pletené svetry jsou ukázkou originální tvořivosti každé pletařky. Žádné dva pletené svetry nejsou stejné. Vždycky přidáváme do výrobku kousek naší vlastní kreativity. Pletařky, určitě mi dáte za pravdu, že kdo propadl zálibě v pletení, miluje všechno, co s ním souvisí... Okukovat nové příze v obchodech a na internetu, v trafice pokukovat po nových časopisech s pletením...a na Vánoce mít radost z knížky o pletení. Já jsem byla vděčná i za každý časopis o pletení, který mi někdo dal, takže už asi 15 let schovávám různé časopisy a brožury o pletení. Pletení je tvořivé a užitečné využití každé volné chvilky - u televize či při poslechu příjemné hudby. Také při cestování vlakem můžeme využít čas tvořením něčeho pleteného. Akdo tvoří, ten neboří :-)
Kyby všichni pletli nebo aspoň tvořili jiným způsobem, neměli by ani pomyšlení na boje, střílení, války a bomby. Je skvělé, že každá pletařka přidává kousek své energie pro lepší svět. 

Krabice se jimi plní a když mě občas popadne chuť si je prohlížet, říkám si, že je škoda je úplně odepsat jenom proto, že zrovna takové střihy pletenin už vůbec nefrčí ..

výměna odkazů: pletení-návodypletení-vzoryklubíčkovknittinbeautyháčkování-návodynápady-inspiracebarevné pleteníe-booky zdarmaobrazky okolo